Egészséges ételek és hasznos tippek a mindennapi energiához és a jó közérzethez!


Vitamin b-komplex

Frissítve: 2016. május 09., 17:29

B-komplex vitaminok: a mindennapi energiáért

Az 1920-as és 1930-as évek táplálkozási úttörői jöttek rá arra, hogy a B-vitamin valójában nem egyetlen vitamint takar, hanem egy egész vitaminkomplexet (B1, B2, B3, B6, folsav, B12, pantoténsav és biotin).

A B-komplex vitaminok segítenek fenntartani az idegek, a bőr, a szem, a haj és a máj egészségét, valamint egészséges izomtónust, gyomor-bél traktust és megfelelő agyműködést garantálnak. Koenzimekként működnek, segítenek az enzimeknek a kémiai reakcióba lépésben más anyagokkal, valamint részt vesznek az energiatermelésben.

A B-komplex vitaminok hatásai és jellemzői

A B-komplexek hasznosak a depresszió és a szorongás enyhítésében. Rendszeres és megfelelő mennyiségű bevitelük nagyon fontos az idősek számára, mivel ezek a vitaminok a kor előrehaladtával már nem olyan jól szívódnak fel. A B-vitaminokat minden esetben együtt érdemes bevinni a szervezetbe (megfelelő étrenddel vagy táplálékkiegészítőkkel), de célterápia esetén rövid ideig akár két-háromszor nagyobb mennyiség is szedhető egyes B-vitaminokból.

Bár e vitamincsoport minden egyes tagja egyedülálló terápiás tulajdonságokkal rendelkezik, van két közös fontos tulajdonságuk:

  • Együttesen felelnek az energiatermelésért, és energiát biztosítanak a szervezet számára, azzal, hogy támogatják a szénhidrátok, a fehérjék és a zsírok anyagcseréjét.
  • Természetes formájukban együtt fordulnak elő.

Logikus lehet a kérdés, hogy ezek a vitaminok vajon okkal jelennek-e meg együtt a természetben, és erősítik-e egymás hatását? Valamint az ezen vitaminok egyikének hiánya befolyásolja-e valamilyen módon az anyagcserét, és végső soron az egészségünket? Nos, a tudomány jelenlegi állása szerint mindkét feltételezés helyesnek tűnik, és részben ezekkel is magyarázható, hogy a feldolgozott és finomított élelmiszerek miért törik meg az egészséges táplálkozás egyensúlyát, számos degeneratív betegség kialakulásához vezetve ezzel.

Mivel a B-vitaminok szorosan kötődnek egymáshoz, ha elválasztjuk őket, jelentősen korlátozzuk a kiegyensúlyozott egészként működő vitamin-komplex hatásfokát. Ellenben viszont, ha együtt visszük be azokat a szervezetünkbe, akkor anélkül használhatjuk ki az egyes B-vitaminok egyedi előnyeit, hogy felborítanánk e vitamin-komplex természetes egyensúlyát.

A B-komplex vitaminok napi szükséglete

Általános egészségmegőrzési célra használjuk kiindulási pontként az alábbi ideális B-komplex formulát:

B1-vitamin 1,1 mg
B2-vitamin 1,2 mg
B3-vitamin 15 mg
B6-vitamin 1,5 mg
Pantoténsav 5 mg
Folsav 400 µg
B12-vitamin 2,4 µg

További információk a B-komplex vitaminokról:

B1-vitamin (tiamin): Az agyserkentő
B2-vitamin (riboflavin): az antioxidáns

Ha tetszett az írás, kattints az Ajánlom gombra!

Ezeket is olvasd el: ,


A kilókat vagy az egészséges ételeket választod?

Kattints ide, rendeld meg könyvünket, és tegyél az egészségedért! Mindössze 1 perc az egész, és a teljes csomagot megkapod.

Vásárlásoddal közvetlenül támogatod a Dietlesst, így a jövőben is hasznos, színvonalas és ingyenes cikkeket olvashatsz az oldalon. Reklámok nélkül.

Köszönjük támogatásod!


Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

Kattints ide, és értesülj elsőként a legérdekesebb cikkekről és aktualitásokról! Célunk egy összetartó és egymást segítő közösség létrehozása, ahol bátran kérdezhetsz és tanulhatsz másoktól.

A csoport tagjaként az alábbiakra van lehetőséged:

  • kérdéseket tehetsz fel, és böngészheted mások válaszait
  • hozzászólhatsz témákhoz
  • beküldhetsz érdekes cikkeket és egészséges recepteket
  • megoszthatod tapasztalataidat velünk

Közösen, együtt, hatékonyan és könnyedén. Csatlakozás ingyenesen itt »

2 nappal ezelőtt

Erzsébet Darai

:) ... TovábbVissza

Megnézem

3 nappal ezelőtt

Judit Kovács

Köszi. ... TovábbVissza

Megnézem

A szerzőről:

A mediterrán életmód elkötelezett híve, évek óta törekszik az egészségtudatos életre. Rendszeresen sportol, aktív életet él, és mindemellett érdeklődéssel követi a modern táplálkozástudomány aktuális eredményeit, és ha úgy van kedve, előszeretettel kísérletezik önmagán. Írj Gábornak levelet az e-mail címére: gabor@dietless.hu.


Vissza a tetejére ↑

Ezt olvastad már?
tiamin
B1-vitamin (tiamin): az agyserkentő

A B1-vitamin agyserkentő vitaminnak tekinthető, mivel kedvező a hatása az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre ...

Close