Egészséges ételek és hasznos tippek a mindennapi energiához és a jó közérzethez!

Mujaddara: rizs és lencse joghurttal

Az arab mujaddara egyik alapváltozata ez, amelyet frissen főtt lencsével és rizzsel készítenek, és jellemzően pirított hagymával és/vagy natúr joghurttal együtt kínálnak. Érdemes kipróbálni, nagyon finom és laktató étel!

Mujaddara: rizs és lencse joghurttal

Elkészítési idő: 15 perc
Adagok száma: 2 adag

Hozzávalók

  • 1 fej vöröshagyma, apróra szeletelve
  • 250 g (kb. 8 evőkanál) hosszú szemű rizs (a basmati rizs ideális választás, de készíthetjük barna rizzsel is)
  • 1 konzerv főtt lencse (400 g), a sós levét öntsük le
  • 1 nagy csipet szárított tört chilli
  • natúr joghurt a tálaláshoz

Elkészítés

1. Főzzük meg a rizst a szokásos módon, de ügyeljünk arra, hogy ne főzzük szét (inkább ropogós legyen, mint pépes).

2. Miután a rizs megfőtt, egy wok serpenyőben vagy lábasban melegítsünk 3-4 evőkanál vizet, majd tegyük bele a felszeletelt hagymát és a chillit. Fedő nélkül, gyakran kavargatva, pirítsuk a hagymát addig, amíg barnulni nem kezd.

2. Adjuk hozzá a főtt rizst és a lencsét, majd kavargassuk néhány percig. Vigyázzunk: könnyen odakaphat.

3. Miután a rizs és a lencse kellően átmelegedett, szedjük ki egy tányérra, majd friss natúr joghurttal tálaljuk. Tipp: tetszés szerint kínálhatjuk például madársalátával (lásd: fenti képek).

4. Jó étvágyat!

Ha tetszett az írás, szavazz!

Mujaddara: rizs és lencse joghurttal
4.7 (93.33%) 6 szavazat

Ezeket is olvasd el: , , ,


Mintamenü ínyenceknek: 3 egészséges és egyszerű recept

Mintamenü ínyenceknek: 3 egészséges és egyszerű receptÖtleteket keresel egészséges ételek készítéséhez? Ínyenc vagy, de kevés az időd a főzőcskézésre?

Töltsd le és teszteld ezt a mintamenüt, amely három egészséges és egyszerű receptet tartalmaz!

Az ingyenes mintamenü összeállításakor a szokásos szempontokat vettük figyelembe:

- Egyszerűség: változatos ételek és ínycsiklandó finomságok minimális konyhabűvészkedéssel (átlagosan 10-30 perc)

- Tápérték/kalória arány: a lehető legtöbb vitamin és ásványi anyag alacsony kalóriatartalom mellett

- Egyensúly: fehérje, szénhidrát és zsír optimális egyensúlya

- Természetes ételek: sok-sok zöldség és gyümölcs

Ingyenes mintamenü letöltése »


Étrendtervező: elegendő zöldséget eszel az egészségedért?

Online étrendtervezőMilyen vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz nem jut hozzá a szervezeted? Mely zöldségek fogyasztása ajánlott Neked a leginkább? Töltsd ki a tesztet, és megtudod!

A személyre szabott étrendtervező az alábbiakban segít:

- Praktikus áttekintést ad a jelenlegi zöldségfogyasztásodról

- Megmutatja, hogy a jelenlegi étrended hogyan teljesít az egyes zöldségek ajánlott napi bevitelének tekintetében

- Ötleteket ad arra, hogy mely zöldségekből érdemes többet enned, és mely új zöldségekkel lenne érdemes megismerkedned

A kapott eredmények ismeretében képes leszel optimalizálni a zöldségekre épülő étrendedet.

Teszt kitöltése »


A mindennapi energia és a jó közérzet titkát keresed?

Egészséges receptek könyvKattints a receptekért, és tegyél egy lépést az egészségedért! Mindössze 1 perc az egész, és a teljes csomagot megkapod:

- 33 egészséges recept étvágygerjesztően ínycsiklandó és színes fotókkal 95 oldalon

- 15 oldalas bevezetés az egészséges táplálkozásba, valamint a zöldségek és gyümölcsök világába

- Zöldség és/vagy gyümölcs alapú receptek változatosan

- Prémium fűszerkombinációk, amelyek jól kiegészítik egymást (próbáld ki, majd meglátod)

- Semmi sznobéria: egyszerű, egészséges, olcsó és finom receptek a mindennapi energiához és a jó közérzethez

INGYENES BÓNUSZOK:

- Havi bevásárlólista, amelyet böngészhetsz a számítógépen, magaddal vihetsz a mobilodon, vagy egyszerűen kinyomtathatod, és firkálhatsz rá

- Útmutató a GI-hez, amelyből megtudhatod, hogy egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mennyire tartósan emeli meg a vércukorszintedet


Dietless Akadémia: életmódváltás egyszerűen

Dietless Akadémia: online tanfolyamok egyszerűen

Fedezd fel az ingyenes Dietless Akadémiát, és sajátítsd el az egészséges táplálkozás és a mediterrán életmód naprakész tudományát online:

- Praktikus online tanfolyamok és oktatóanyagok a mindennapi energiához és a jó közérzethez

- Rövid és áttekinthető leckék a hatékony tanulásért

- Azonnali értékelés a kvízek után, játékos tesztek és feladatok a tudásod elmélyítéséért

- Letölthető segédanyagok (táplálkozási útmutatók, ellenőrzőlisták, táblázatok, bevásárlólista, stb)

- Azonnal alkalmazható, valódi tudás

Kérj értesítőt, és szólunk, amint lesznek új szabad helyek.

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

Ide kattintva elsőként értesülhetsz a legérdekesebb cikkekről és aktualitásokról! Célunk egy összetartó és egymást segítő közösség létrehozása, ahol bátran kérdezhetsz és tanulhatsz másoktól.

A csoport tagjaként az alábbiakra van lehetőséged:

  • kérdéseket tehetsz fel, és böngészheted mások válaszait
  • hozzászólhatsz témákhoz
  • beküldhetsz érdekes cikkeket és egészséges recepteket
  • megoszthatod tapasztalataidat velünk

Közösen, együtt, hatékonyan és könnyedén. Csatlakozás ingyenesen itt »

Köszönöm a befogadást. Most már "csak" türelem,kitartás és motiváció megőrzése marad 😉😆🤞 ... TovábbVissza

Megnézem

Köszönöm a befogadást! ☺ ... TovábbVissza

Megnézem

A szerzőről:

A Dietless kiemelt célja az egészséges ételek és étrend, a rendszeres testmozgás és a tudatos életmód hazai népszerűsítése gyakorlatias, közérthető és tudományosan alátámasztott információkkal. Egészség, étrend, vitaminok, ásványi anyagok, receptek és még sok minden más egy helyen!


Nem lehet hozzászólni.

Vissza a tetejére ↑

Ezt olvastad már?
A-vitamin (retinol): az egészséges bőrért

Az A-vitamin egy zsírban oldódó fontos vitamin, amely elsősorban a bőrünk és...

Close