Egészséges ételek és hasznos tippek a mindennapi energiához és a jó közérzethez!

Brokkoli csicseriborsóval és citromos tahini szósszal

Frissítve: 2018. július 21., 22:31

Brokkoli csicseriborsóval és citromos tahini szósszal

Tápláló és egészséges étel brokkolival ebédre vagy vacsorára, vegetáriánusoknak különösen javallott.

A tahini finomra őrölt szezámmagból készült sűrű öntet (nálunk bio boltokban kapható), amelyet az arab világban a népszerű hummusz egyik alapanyagaként fogyasztanak előszeretettel.

Brokkoli csicseriborsóval és citromos tahini szósszal

Brokkoli csicseriborsóval és citromos tahini szósszal

Fogás: Főétel
Konyha: Közel-keleti
Kulcsszó: Növényi alapú
Elkészítési idő: 15 perc
Adagok száma: 2 adag
Kalória: 555 kcal

Tápláló és egészséges étel brokkolival ebédre vagy vacsorára, vegetáriánusoknak különösen javallott.

Nyomtatás

Hozzávalók

  • 1 fej brokkoli, rózsáira szedve és apró falatokra szeletelve
  • 2 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • 1 db csicseriborsó konzerv, 400 g, a sós levet öntsük le a borsószemekről
  • 2 evőkanál tahini, natúr joghurttal is helyettesíthető
  • 3 evőkanál citromlé

Elkészítés

  1. Egy nagy wok serpenyőbe vagy lábasba tegyünk 3-4 evőkanál vizet, forraljuk fel, majd adjuk hozzá a rózsáira szedett és felszeletelt brokkolit. A serpenyőt fedjük le, és így pároljuk a brokkolit 2 percig. Két perc elteltével kavarjuk meg, majd ismét fedjük le és pároljuk további 2 percig a brokkolit.

  2. Adjuk hozzá a csicseriborsót, majd lefedve pároljuk még 1 percig, amíg a borsó át nem melegszik.
  3. Kóstoljuk meg a brokkolit, ideális esetben roppanós “al dente” állagú lesz, ha nem ilyen, pároljuk még pár percig.
  4. Miután a brokkoli elkészült, sózzuk-borsozzuk, és adjunk hozzá 2 evőkanál extra szűz olívaolajat.
  5. Egy kis tálkában keverjünk össze 2 evőkanál tahinit 3 evőkanál citromlével és 2 evőkanál vízzel. Addig keverjük, amíg lágy és selymes állagú szószt nem kapunk.
  6. Rendezzük el a tányérunkon az elkészült brokkolit és csicseriborsót, majd öntsük rá a citromos tahini szószt.
  7. Jó étvágyat!
Tápanyagadatok
Brokkoli csicseriborsóval és citromos tahini szósszal
Mennyiség egy adagban
Energia 555 Zsírból származó energia 234
% DV (napi érték)*
Összes zsírtartalom 26g 40%
Kálium 22mg 1%
Szénhidrát 59g 20%
Élelmi rost 10g 40%
Fehérje 25g 50%
C-vitamin 110%
Kalcium 20%
Vas 93%
* A százalékos napi értékek kétezer kalóriás étrendre vonatkoznak.
  • Hasznos ez az írás?
  • Igen   Nem

A recept szerzője

Kiss Gábor

Kiss Gábor A mediterrán életmód elkötelezett híve, évek óta törekszik az egészségtudatos életre. Rendszeresen sportol, aktív életet él, és mindemellett érdeklődéssel követi a modern táplálkozástudomány és a pozitív pszichológia aktuális eredményeit, és ha úgy van kedve, előszeretettel kísérletezik önmagán. Írj Gábornak levelet az e-mail címére: gabor@dietless.hu.


Még több egyszerű és egészséges receptet keresel?

33 kedvenc recept: helyes táplálkozás egyszerűenMegtalálod a 33 kedvenc recept 2018-as új és átdolgozott kiadásában:

- 33 egészséges recept étvágygerjesztően ínycsiklandó és színes fotókkal 178 oldalon

- 29 oldalas bevezetés az egészséges táplálkozásba, valamint a zöldségek és gyümölcsök világába

- Zöldség és/vagy gyümölcs alapú receptek változatosan

- Prémium fűszerkombinációk, amelyek jól kiegészítik egymást (próbáld ki, majd meglátod)

- Semmi sznobéria: egyszerű, egészséges, olcsó és finom receptek a mindennapi energiához és a jó közérzethez

INGYENES BÓNUSZOK:

- Havi bevásárlólista, amelyet böngészhetsz a számítógépen, magaddal vihetsz a mobilodon, vagy egyszerűen kinyomtathatod, és firkálhatsz rá

- Útmutató a GI-hez, amelyből megtudhatod, hogy egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mennyire tartósan emeli meg a vércukorszintedet


>