Nyomtatás
Uborkasaláta tengeri zöldséggel

Uborkasaláta tengeri zöldséggel

Kedvező élettani hatásai miatt hetente legalább egyszer fogyasszunk tengeri zöldségeket.

Fogás Saláta
Konyha Távol-keleti
Kulcsszó gyömbér, paradicsom, tengeri zöldség, uborka
Elkészítési idő 15 perc
Adagok száma 2 adag
Kalória 60 kcal

Hozzávalók

  • 1 evőkanál szárított arame vagy hijiki tengeri zöldség, bio- és ázsiai boltokban kapható
  • 360 g hámozott és felszeletelt uborka, a magokat távolítsuk el
  • 1 db közepes paradicsom, felszeletelve, a leve és a pépje eltávolítva
  • 1 evőkanál szeletelt zöldhagyma

Öntet:

  • 3 evőkanál rizsecet
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 1/2 evőkanál finomra vágott friss gyömbér
  • 1/2 evőkanál apróra vágott friss korianderzöld
  • extra szűz olívaolaj ízlés szerint
  • só és fehér bors ízlés szerint

Elkészítés

  1. Mielőtt előkészítenénk a többi hozzávalót, öblítsük le, majd tegyük meleg vízbe az arame vagy hijiki tengeri zöldséget.
  2. Hámozzuk meg az uborkát, majd vágjuk ketté hosszában. Kanalazzuk ki a magokat, és vágjuk az uborkát vékony szeletekre. Spirálszeletelővel spagettivékonyra szeletelheted az uborkát.
  3. Vágjuk félbe a paradicsomot, majd nyomkodjuk ki belőle a magokat és a levet. Vágjuk negyedekre, és a pépet is vágjuk ki belőle. Végül vágjuk a negyedeket kb. fél centi széles szeletekre.
  4. Keverjük össze a többi hozzávalót. Nyomkodjuk ki a felesleges vizet a tengeri zöldségből, majd szeleteljük fel, és adjuk hozzá az összekevert hozzávalóhoz. Azonnal tálaljuk.
  5. Jó étvágyat!
Tápanyagadatok
Uborkasaláta tengeri zöldséggel
Mennyiség egy adagban
Energia 60 Zsírból származó energia 9
% DV (napi érték)*
Zsír 1g2%
Kálium 516mg15%
Szénhidrát 11g4%
Élelmi rost 3g13%
Fehérje 4g8%
A-vitamin 700IU14%
Vitamin C 33.8mg41%
Vas 1.3mg7%
* A százalékos napi értékek kétezer kalóriás étrendre vonatkoznak.