Egészséges ételek és hasznos tippek a mindennapi energiához és a jó közérzethez!


Tippek Zöldségek és gyümölcsök szezonja

Frissítve: 2017. február 21., 20:33

Zöldségek és gyümölcsök szezonja

Mindig olyan zöldségeket és gyümölcsöket válassz, amelyeknek éppen szezonja van, legyen az tavasz, nyár, ősz vagy tél.

Ha az étrendedet az adott évszakban termő helyi gyümölcsökből és zöldségekből állítod össze, akkor nemcsak egészségesen étkezel, hanem az alábbi előnyöket is élvezheted:

  • Mindig a legfrissebb és a leginkább vitamindús ételekhez juthatsz hozzá.
  • Magas tápértékű és gazdag tápanyagokkal teli zöldségeket és gyümölcsöket fogyaszthatsz, mivel az áru nem utazik több ezer kilométert távoli országokból, mire ideér.
  • A szezonális gyümölcsöket és zöldségeket jellemzően alacsonyabb áron veheted meg.
  • Támogathatod a helyi termelőket.

Íme azon zöldségek és gyümölcsök részletes listája, amelyek az optimális étrend alapját képezik számunkra minden évszakban.

1. Tavaszi zöldségek és gyümölcsök

Tavasszal a hangsúly a zsenge, leveles zöldségeken van, amelyek jellemzően ebben az évszakban teremnek.

A zöldellő tavaszt a ragyogó és üde zöldségek képviselik, ilyen például a spenót, a római saláta, a snidling, a zöldhagyma, a friss petrezselyem és a bazsalikom.

Tavaszi zöldségek és gyümölcsök:

Zöldségek és gyümölcsök (A-S) Zöldségek és gyümölcsök (S-Z)
Bazsalikom Sóska
Hónapos retek Spárga
Karalábé Spenót
Petrezselyem Újborgonya
Római saláta Újhagyma
Sárgarépa Zöldborsó
Snidling Zöldhagyma

2. Nyári zöldségek és gyümölcsök

Nyáron a hagyományos kínai orvoslással összhangban koncentrálj a könnyű és hűsítő zöldségekre, gyümölcsökre és fűszerekre.

Gyümölcsök közül például ekkor terem az eper, az alma, az áfonya és a szilva, a zöldségek közül a paprika, a paradicsom, az uborka, a patisszon és a kukorica, míg a fűszerek közül a borsmenta és a koriander.

Nyári zöldségek és gyümölcsök:

Zöldségek és gyümölcsök (A-K) Zöldségek és gyümölcsök (M-Z)
Alma Mángold
Áfonya Meggy
Bab Őszibarack
Borsmenta Paprika
Cukkini Paradicsom
Cseresznye Patisszon
Egres Ribiszke (ribizli)
Eper Sárgabarack
Görögdinnye Sárgadinnye
Kajszibarack Szamóca
Koriander Szilva
Kukorica Uborka

3. Őszi zöldségek és gyümölcsök

Ősszel fordítsd figyelmedet az ősszel termő zöldségekre és gyümölcsökre, mint például a brokkoli, az édeskömény, a kínai kel, a padlizsán és a petrezselyem.

A fűszerek közül ősszel a gyömbér, a bors és a mustármag szezonja van.

Továbbá ilyenkor a legjobb választás a dió, a mogyoró és a mandula is.

Őszi zöldségek és gyümölcsök:

Zöldségek és gyümölcsök (A-K) Zöldségek és gyümölcsök (K-Z)
Bors Kelbimbó
Brokkoli Kínai kel
Csemegekukorica Körte
Csemegeszőlő Mandula
Dió Mogyoró
Édeskömény Mustármag
Fokhagyma Padlizsán
Földimogyoró Petrezselyem
Füge Szőlő
Gyömbér Vöröskáposzta
Karfiol Zöldbab

4. Téli zöldségek és gyümölcsök

Ne hagyd, hogy a hideg tél elvegye a kedvedet az egészséges étkezéstől. Ilyenkor a zord időben különösen jól esnek például a sütőtökből készült krémlevesek.

Ne feledkezz meg arról a fontos alapelvről sem, hogy a lassan termő zöldségek sokkal több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, mint gyorsan termő társaik.

Ilyenkor van többek között szezonja például a fekete reteknek, a céklának, a póréhagymának és a sütőtöknek.

Téli zöldségek és gyümölcsök:

Zöldségek és gyümölcsök (A-K) Zöldségek és gyümölcsök (L-Z)
Birsalma Lila káposzta
Cékla Naspolya
Cikória Pasztinák
Csicsóka Póréhagyma
Fehér káposzta Sütőtök
Fekete retek Téli alma
Kelkáposzta Téli körte
Kökény Zellergumó

Összefoglalás

A lényeg az, hogy légy kreatív minden évszakban, és hagyd, hogy a nyár, az ősz, a tél és a tavasz színei vezessék kezeid a friss zöldségek és gyümölcsök beszerzésekor.

Zöldségek és gyümölcsök szezonja
4.86 (97.27%) 22 szavazat

Ha tetszett az írás, kattints az Ajánlom gombra!

Ezeket is olvasd el: ,


Űzd el a stresszt örökre: stresszoldó meditáció 5 perc alatt

Űzd el a stresszt örökre: stresszoldó meditáció 5 perc alatt

Sokat stresszelsz a magánéletben vagy a munkában? Szorongás, fáradtság, kiégés vagy álmatlanság jellemez?

Töltsd le ezt az ingyenes e-könyvet, és fedezd fel a stresszoldó meditáció kedvező élettani hatásait és technikáját.

A meditációt Magyarországon még mindig túl sok spirituális és ezoterikus maszlag veszi körül, és elvont filozófiával átszőtt gyakorlatnak tartják – nem csoda, ha sokan ódzkodnak tőle.

Pedig semmi köze a valláshoz. Egy egyszerű és hasznos önsegítő módszerről van szó, amelyet bárki képes elsajátítani 5 perc alatt.

Ingyenes e-könyv letöltése »

Mit szólnál egy boldog és gondtalan élethez?

A boldogság titkai: hogyan legyünk boldogok a mindennapokban?

„Különböző magánéleti problémák miatt 2016 nekem nem túl szerencsés év volt.

Egy hosszú öngyógyító folyamat részeként ez a könyv egyfajta terápiaként szolgált számomra, amelyben összegyűjtöttem az összes olyan módszert, amelyet akkor és most is aktívan használok a saját életemben a nehézségek leküzdésére.

Mert kell hogy legyen valami, amivel ki tudod húzni a fejedet a vízből, ha úgy adódik.

Mert egyedül csak Te tudsz segíteni saját magadon.

2016 elejétől kezdve végigolvastam a boldogságról és a pozitív pszichológiáról szóló szinte teljes szakirodalmat, és egy kezemen meg tudom számolni hány olyan önsegítő könyv jelent meg magyarul, amely ezoterikus maszlagok és spirituális eszmefuttatások helyett azonnal alkalmazható, valódi tudást kínál.

Ezért született meg ez a könyv. Ha már nekem nem állt rendelkezésemre ilyen tudásanyag, amikor szükségem lett volna rá, legalább Neked legyen meg a lehetőséged az azonnali fejlődésre.”

– Kiss Gábor


Mintamenü ínyenceknek: 3 egészséges és egyszerű recept

Mintamenü ínyenceknek: 3 egészséges és egyszerű receptÖtleteket keresel egészséges ételek készítéséhez? Ínyenc vagy, de kevés az időd a főzőcskézésre?

Töltsd le és teszteld ezt a mintamenüt, amely három egészséges és egyszerű receptet tartalmaz!

Az ingyenes mintamenü összeállításakor a szokásos szempontokat vettük figyelembe:

- Egyszerűség: változatos ételek és ínycsiklandó finomságok minimális konyhabűvészkedéssel (átlagosan 10-30 perc)

- Tápérték/kalória arány: a lehető legtöbb vitamin és ásványi anyag alacsony kalóriatartalom mellett

- Egyensúly: fehérje, szénhidrát és zsír optimális egyensúlya

- Természetes ételek: sok-sok zöldség és gyümölcs

Ingyenes mintamenü letöltése »


A mindennapi energia és a jó közérzet titkát keresed?

Egészséges receptek könyvKattints a receptekért, és tegyél egy lépést az egészségedért! Mindössze 1 perc az egész, és a teljes csomagot megkapod:

- 33 egészséges recept étvágygerjesztően ínycsiklandó és színes fotókkal 95 oldalon

- 15 oldalas bevezetés az egészséges táplálkozásba, valamint a zöldségek és gyümölcsök világába

- Zöldség és/vagy gyümölcs alapú receptek változatosan

- Prémium fűszerkombinációk, amelyek jól kiegészítik egymást (próbáld ki, majd meglátod)

- Semmi sznobéria: egyszerű, egészséges, olcsó és finom receptek a mindennapi energiához és a jó közérzethez

INGYENES BÓNUSZOK:

- Havi bevásárlólista, amelyet böngészhetsz a számítógépen, magaddal vihetsz a mobilodon, vagy egyszerűen kinyomtathatod, és firkálhatsz rá

- Útmutató a GI-hez, amelyből megtudhatod, hogy egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mennyire tartósan emeli meg a vércukorszintedet


Dietless Akadémia: életmódváltás egyszerűen

Dietless Akadémia: online tanfolyamok egyszerűen

Fedezd fel az ingyenes Dietless Akadémiát, és sajátítsd el az egészséges táplálkozás és a mediterrán életmód naprakész tudományát online:

- Praktikus online tanfolyamok és oktatóanyagok a mindennapi energiához és a jó közérzethez

- Rövid és áttekinthető leckék a hatékony tanulásért

- Azonnali értékelés a kvízek után, játékos tesztek és feladatok a tudásod elmélyítéséért

- Letölthető segédanyagok (táplálkozási útmutatók, ellenőrzőlisták, táblázatok, bevásárlólista, stb)

- Azonnal alkalmazható, valódi tudás

Kérj értesítőt, és szólunk, amint lesznek új szabad helyek.

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

Ide kattintva elsőként értesülhetsz a legérdekesebb cikkekről és aktualitásokról! Célunk egy összetartó és egymást segítő közösség létrehozása, ahol bátran kérdezhetsz és tanulhatsz másoktól.

A csoport tagjaként az alábbiakra van lehetőséged:

  • kérdéseket tehetsz fel, és böngészheted mások válaszait
  • hozzászólhatsz témákhoz
  • beküldhetsz érdekes cikkeket és egészséges recepteket
  • megoszthatod tapasztalataidat velünk

Közösen, együtt, hatékonyan és könnyedén. Csatlakozás ingyenesen itt »

1 nappal ezelőtt

Bettina Csábi

sok tanulsággal ... TovábbVissza

Megnézem

3 nappal ezelőtt

Bettina Csábi

BAJNOKOK TIPPJE:

Medvehagyma hatásai:

Vérnyomáscsökkentő és vérzsír csökkentő hatású, magas C-vitamin tartalmú. A belek túltelítettsége vagy lanyha működése miatt fellépő különösen idős embereknél előforduló panaszok is megszűnhetnek a bélműködés javulásával. Segíthet a felső légúti betegségek esetén. A medvehagyma kedvezően befolyásolhatja az optimális női hormonháztartás fenntartását. Késlekedő, kimaradt menstruációt viszonylag gyorsan helyreállíthatja, ugyanakkor csökkentheti az erős vérzést a ciklus alatt.

Medvehagymás túrópogácsa
www.csabibettina.hu/egyebek/receptek.html
Jó étvágyat az egészséghez!
... TovábbVissza

Megnézem

A szerzőről:

A mediterrán életmód elkötelezett híve, évek óta törekszik az egészségtudatos életre. Rendszeresen sportol, aktív életet él, és mindemellett érdeklődéssel követi a modern táplálkozástudomány aktuális eredményeit, és ha úgy van kedve, előszeretettel kísérletezik önmagán. Írj Gábornak levelet az e-mail címére: gabor@dietless.hu.


Nem lehet hozzászólni.

Vissza a tetejére ↑